Klantenservice

Levertijd en verzendkosten

LEVERTIJD
Onze levertijd is 2 a 5 werkdagen. We zijn hierbij ook afhankelijk van de bezorgers.
We versturen met verschillende bedrijven zoals postnl, dhl en dpd.
Afhankelijk van de grootte/gewicht van je bestelling/pakket.
Je ontvangt van ons altijd een Track & Trace code per email waarmee je jouw bestelling kunt volgen.

VERZENDKOSTEN
De verzendkosten in Nederland
Brievenbuspakketje €4,80
Verzendkosten pakket tot 10kg (doos) €8,-
Verzendkosten pakket 10 tot 30kg €12,50
Verzendkosten pakket vreemde afmeting €25,-
Pallet verzenden €60,-

De verzendkosten naar Belgie
Brievenbuspakketje €11,-
Verzendkosten pakket tot 10kg (doos) €15,-
Verzendkosten pakket 10 tot 30kg €22,50
Verzendkosten pakket vreemde afmeting €30,-
Pallet verzenden €80,-

De verzendkosten naar Duitsland
Brievenbuspakketje €15,-
Verzendkosten pakket tot 10kg (doos) €15,-
Verzendkosten pakket 10 tot 30kg €25,-
Verzendkosten pakket vreemde afmeting €35,-
Pallet verzenden €160,-

Verzendkosten andere landen neem dan contact met ons op info@123ford.nl

Verkeerd adres
In het geval dat het pakketje niet kan worden bezorgd door een foutief opgegeven adres,
en wanneer het pakketje retour wordt gezonden, worden de verzendkosten verhaald op de klant.

Betaalmethoden

Alle betalingen op 123ford.nl verlopen via betaalservice Mollie.

Wanneer u het bestelproces afrondt zult u doorverwezen worden naar de betaalpagina passend bij de optie die u hebt gekozen, of een email ontvangen met instructies. Op uw bankafschrift zult u een betaling aantreffen aan Mollie namens 123ford.nl.

Alle prijzen zijn inclusief BTW.

BETAALMETHODEN

iDeal
iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode van Nederland onder de online shoppers. Minimaal 60% van de online transacties door Nederlandse consumenten wordt met deze betaalmethode uitgevoerd. De betaalmethode, die zorgt voor een directe betaling (zonder een verwerkingsperiode), is snel, vertrouwd en veilig.

iDEAL is als populaire betaalmethode volledig geïntegreerd met de online bankomgevingen van de Nederlandse banken. Deelnemende banken zijn: ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, Triodos Bank, RegioBank, Handelsbanken, Moneyou en Van Lanschot Bankiers.

Creditcard
Wereldwijd worden de meeste online aankopen betaald met creditcard. Kaarthouders kunnen aankopen doen op krediet en betalen later.
Momenteel kunt bij ons betalen met Visa, Mastercard, American Express, Cartes Bancaires en CartaSi,
Betalen met een creditcard is erg makkelijk. Het enige dat u hoeft te doen is uw kaartgegevens invullen en de betaling autoriseren.

Apple Pay
Apple Pay is een digitale portemonnee voor betaalkaarten. Als betaalmethode, uitsluitend ontwikkeld voor Apple apparaten

Het betalingsproces, wanneer gebruik gemaakt wordt van Apple Pay, is bijzonder eenvoudig en snel. U als consument selecteert simpelweg de juiste betaalmethode (zijn of haar Apple Wallet) en bevestigt vervolgens de transactie op het Apple apparaat. Onder geschikte Apple apparaten vallen o.a. iPhones, iPads, Apple Watches en MacBooks. U als consument autoriseert de transactie met de biometrische functies van het apparaat en selecteert vervolgens één van de kaarten in de Apple Wallet.

Klarna Achteraf betalen
Klarna is in 2005 opgericht in Stockholm, met het doel om betalingen te versimpelen. Klarna heeft oplossingen bedacht die het mogelijk maken voor klanten om achteraf te betalen. Met Klarna ontvangt uw consument de producten eerst, en hoeven zij pas na 14 dagen te betalen
Klarna is beschikbaar in de volgende landen: België, Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Duitsland, Nederland en Oostenrijk.
Klarna is nu één van Europa’s grootste banken en voorziet betaaloplossingen voor maar liefst 85 miljoen consumenten, verspreid over 205.000 merchants in 7 landen.

Paypal
PayPal laat de online consument gemakkelijk en snel betalingen volbrengen door middel van een email adres en wachtwoord. De betalingen worden ontvangen door PayPal en vervolgens gedistribueerd naar uw PayPal account. PayPal is beschikbaar in 203 landen. Daarnaast heeft PayPal vijf keer achter elkaar de Nederlandse ‘Thuiswinkel award’ voor beste financiële service op het internet gewonnen tussen 2009 en 2013

Sepa Overboeking
Met SEPA kunnen overboekingen gedaan worden van iedere Europese betaalrekening naar iedere andere Europese betaalrekening. Betalen via overboeking is een vertrouwde en veilige manier voor consumenten om online aankopen te betalen. Via internetbankieren kan het bedrag heel simpel overgeboekt worden. SEPA-overboekingen worden ondersteund in 34 landen. Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Polen hebben allemaal een hoog percentage online shoppers die hun aankopen betalen via SEPA-overboeking.

Wanneer u willen betalen via een SEPA-overboeking ontvangen u de betaalgegevens direct op uw scherm of per e-mail. Vervolgens maken u het bedrag over vanuit uw online bankomgeving, wanneer het u het beste uitkomt. In plaats van handmatig de betaalgegevens over te moeten schrijven, bieden wij de mogelijkheid een QR-code te genereren waarmee de betaling voldaan kan worden via een app. Dit verlaagt de kans op fouten omdat de betaalgegevens na het scannen klaarstaan in de app.

Mocht de u geen gebruikmaken van een QR-code en per ongeluk een fout maken bij het invullen van de betaalgegevens, dan storten mollie de transactie automatisch terug naar u.

Het verwerken van een overboeking duurt doorgaans enkele werkdagen. Door middel van directe terugkoppeling zorgt mollie ervoor dat wij altijd op de hoogte zijn van de status van betalingen, waardoor we jouw bestellingen sneller kunnen verwerken.

Sofort banking
Met SOFORT betalen onze online consumenten binnen hun vertrouwde bankomgeving, waar ze ook zijn. Momenteel is SOFORT banking mogelijk in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, België, Italië en Spanje.

SOFORT is een erg gemakkelijke en veilige betaalmethode. Het is niet nodig voor de online consument om extra account gegevens aan te maken en dit maakt het process extra snel. Over 35.000 webshops werken al met SOFORT en er worden binnen deze betaalmethode 2 miljoen transacties per maand verwerkt. Daarnaast heeft onderzoek uitgewezen dat 20 miljoen consumenten binnen Europa een voorkeur voor SOFORT hebben als vertrouwde betaalmethode

Bancontact
Bancontact is over de jaren heen de favoriete betaalmethode geworden onder de Belgische online shoppers.

Bancontact is een standaard optie voor iedere Belgische consument, wanneer zij een bankrekening hebben bij een bank in België. De marktleider van Belgische online betalingen biedt daarnaast ook de optie om betalingen te voldoen via QR code. Op deze manier kan de betaling makkelijk uitgevoerd worden via mobiele apparaten, door middel van de Bancontact app.

EPS
EPS is de populairste betaalmethode voor bankoverboekingen in Oostenrijk. Klanten maken graag gebruik van de betaalmethode, omdat het een initiatief is van de Oostenrijkse banken en Overheid.
De klant selecteert zijn/haar bank in de lijst met deelnemende banken.
Na het selecteren van de bank, logt de klant in op de omgeving van het internetbankieren.
In de omgeving van het internetbankieren bekijkt de klant de vooraf ingevulde betalingsgegevens.
Indien alle informatie correct is, geeft de klant toestemming voor de betaling.
Na autorisatie ontvangt de klant een bevestiging en wordt het product verzonden.

Giropay
Net zoals bij het Nederlandse iDEAL, zien Duitse online consumenten Giropay als hun vertrouwde betaalmethode. Twijfel dus niet om Giropay toe te voegen aan uw webshop en biedt uw online consumenten een betaalmethode die erg bekend is in Duitsland. Inmiddels zijn er al 40 miljoen mensen in Duitsland die gebruik maken van Giropay, en ook Oostenrijk kan er nu gebruik van maken. Wanneer de online consument een betaling doet met Giropay, is het niet nodig om persoonsgegevens in te vullen. Transacties worden verwerkt in real-time, daarom zijn betalingen in uw webshop 100% gegarandeerd.

Przelewy24
Przelewy24 is de meest gebruikte betaalmethode van Polen. Przelewy24 maakt online betalingen mogelijk voor Poolse klanten via een groot aantal Poolse banken, internationale creditcards en diverse andere betaalmethodes via bijvoorbeeld SMS.

In Polen is bankoverschrijving de meest populaire manier om online te betalen, 80-90% van de online betalingen wordt gedaan middels een vorm van bankoverschrijving. Om zoveel mogelijk consumenten hierin te kunnen faciliteren, biedt Przelewy24 ondersteuning voor 165 Poolse banken.

Betalingen via Przelewy24 zijn gegarandeerd en worden direct bevestigd, betalingen via Przelewy24 3D-secure beveiligd.

KBC/CBC Payment button
KBC/CBC is een online betaalmethode voor twee van de grootste banken van België. KBC/CBC is oorspronkelijk begonnen in 1998, als resultaat van een fusie van de Kredietbank, de CERA bank en een Belgische verzekeraar.

Er is vrijwel geen verschil tussen deze twee betaalmethoden. Beide betaalmethoden werken op exact dezelfde manier. Het verschil zit hem vooral in de klantengroep, CBC is gericht op het Franssprekende gedeelte van België, waar KBC gericht is op het Nederlands/Vlaams Sprekende gedeelte van België. Belangrijk om te weten: doordat KBC/CBC twee verschillende takken zijn, is er in onze betalingsgateway een aparte optie voor ieder van deze betaalmethoden aangemaakt. Consumenten bij KBC kunnen geen transacties volbrengen via CBC en vice-versa. De manier hoe zij werken is echter volledig hetzelfde.

Nadat de consument de betaling gestart heeft, kiezen zij KBC/CBC als hun betaalmethode. De volgende stap stuurt de consument door naar zijn/haar betaalomgeving, waar zij de betaling op een veilige manier kunnen afronden. Belangrijk in dit proces is de tweestapsverificatie, de betaling moet bevestigd worden in de KBC/CBC mobiele applicatie of de bijbehorende kaartlezer. De betalingen worden in real time verwerkt en wij kunt direct de status van de transactie zien.

Belfius Direct Net
Voor de consument lijkt Belfius veel op bijvoorbeeld het Nederlandse iDEAL. Wanneer onze klant kiest voor betalen via Belfius in uw webshop, wordt hij/zij doorverwezen naar de eigen bankomgeving om de betaling te voldoen. De betaling wordt direct verwerkt in onze webshop, waardoor wij dus snel kunt overgaan tot levering van de bestelde producten.

ING Home’Pay
Online betalen met ING Home’Pay is veilig en vertrouwd voor de consument, maar ook voor ons als webwinkelier. Betalingen via ING Home’Pay worden ‘real-time’ verwerkt, wat betekent dat deze direct worden afgerond. Zo kunt wij snel overgaan tot levering van de bestelde producten.

Sepa-incasso
SEPA-incasso’s maken het makkelijk om betalingen te incasseren van de bankrekening van een betaler. Het kan gebruikt worden voor het incasseren van terugkerende abonnementsgelden en donaties, tot one-click betalingen en gespreide betalingen. En dit is allemaal mogelijk in 34 Europese landen, waardoor de SEPA-incasso een krachtige betaalmethode is voor Europese uitbreiding van abonnementsdiensten.

Om dit mogelijk te maken moet er eerst een getekend mandaat zijn die de handelaar of crediteur toestemming geeft om fondsen van de klant zijn bankrekening te incasseren. Wanneer het mandaat ondertekend is, kunnen betalingen geïncasseerd worden zonder dat de klant daar iets voor hoeft te doen.

Afhalen
Wij bieden onze klanten de mogelijkheid om de bestelling op afspraak af te halen in ons magazijn te Feanwalden.
Hier kunt u contant betalen of Pinnen.

Tijdens het bestelproces kunt u voor deze
optie kiezen.

Retouren

Bent u toch niet 100% tevreden, dan heeft u een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

De ondernemer (123ford.nl) vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Download retour formulier
BTW en Marge

Met marge wordt in de handel bedoeld dat een ondernemer of bedrijf de btw van bepaalde in te kopen goederen bij de belastingdienst niet kan terugvorderen. Typische marge-goederen zijn: kunst, antiek of auto’s. In de autohandel heeft men het dan over een marge-auto. Alleen over de winstmarge wordt btw verrekend.

Bij aanschaf/inkoop van goederen – dus ook auto’s – wordt door iedereen altijd een bepaald percentage aan btw betaald. Bedrijven mogen deze betaalde btw verrekenen met de btw die zij moeten afdragen. Koopt een ondernemer echter een auto van een particulier dan kan de btw niet meer worden teruggevorderd. Btw kan door een particulier nu eenmaal niet apart in rekening worden gebracht aan een ondernemer. Als een ondernemer/bedrijf marge-goederen doorverkoopt dan wordt er alleen btw verrekend over de winst omdat over de inkoopsprijs al eens btw betaald is. De term “marge” maakt de ondernemer hierop attent.

Zodoende zijn goederen van een particulier, automatisch marge-goederen.

Van de zogenaamde “btw-goederen” zoals de “btw-auto”, is de btw voor bedrijven wel verrekenbaar.

Particulieren
Voor particulieren maakt het niet uit of een bepaald goed of voertuig onder de noemer “marge” te koop wordt aangeboden. Zij kunnen immers als eindconsument nooit btw terugvorderen. De prijs is voor hen dan ook altijd inclusief btw

Omzetbelasting of btw (belasting over de toegevoegde waarde) is een indirecte belasting die een overheid heft op de verkoop van producten of diensten. De belasting wordt geheven op de verwachte marktwaarde die aan een product wordt gegeven in elke stap van het productie- of distributieproces. Uiteindelijk wordt de btw betaald door de consument en door niet-btw-plichtige organisaties.

Heeft u nog vragen over BTW en Marge?
Neem dan contact op via info@123ford.nl

Klachten

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@123ford.nl

We zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging per mail.

Wij zullen uw klacht binnen 5 werkdagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.